Time to relax

20130911-095258.jpgDaar zit je dan… Op je soort van veranda in Málaga. We zitten in Villa Lorena Málaga. Een kleine villa met 5 kamers ofzo in Málaga. Net buiten het centrum, dicht bij het strand. Gerund door twee mannen en die doen het leuk. Wij hebben de suite. Een mooie kamer die de gehele boven verdieping bedekt, met een inloopkast waar je “u” tegen zegt en dus een veranda. Heerlijk.

Een typisch Spaans ontbijt: toast met olijfolie, tomatensalsa en ham.

Maar jullie missen een paar dagen. Maandag zaten we nog in Granada. En dan moet je natuurlijk naar Alhambra. Omdat ons hotel een klein half uur van de stad afzat, zijn we na het ontbijt meteen richting Granada gereden. Alhambra is natuurlijk erg toeristisch. Je moet dan ook van te voren reserveren en dan moet je een bepaalde tijd selecteren: er mogen maar een beperkt aantal bezoekers per keer naar binnen. We waren er al om half twaalf, en ons kaartje was vanaf 16 uur geldig. Dus eerst maar de stad in. Na een mooie afdaling door het rustige en koele park komen we aan in het centrum. Dat wordt terug een hele klim.

Alhoewel het een mooi centrum is, hebben we eigenlijk voor nu wel genoeg Spaanse steden gezien. We hebben even door het centrum gelopen, de hoogte punten bekeken en na een klein hapje en drankje zijn we weer de berg richting Alhambra opgelopen. En inderdaad… Het was een behoorlijke klim.

20130911-095803.jpgUitzicht op Le Elhambra

Het gebied om de Alhambra is allemaal te bezichtigen. De tuinen, het kasteel, het paleis… Allemaal prachtig om te zien. Tegen vieren staan we in de rij voor Alhambra. Het schijnt een van de nieuwe 7 wereldwonderen te zijn. Het is ook prachtig…. Maar het blijft een gebouw. Cultuurbarbaren? Dat denk ik niet. Verwend? Mwah… Ook niet. Het was mooi. Punt.

Het unieke aan de Alhambra is het gebruik van licht, water en versieringen. Dit was het voorbeeld van het paradijs op aarde van de kaliefen. Het gebouw heeft veel te verduren gehad, zo heeft Napoleon ook geprobeerd het gebouw op te blazen.

Vervolgens nog de tuinen (Generalife, “de tuin van het hemelse paradijs”) doorgelopen en genoten van het prachtige uitzicht. Dit was het buitenverblijf van de Nasaridenkoningen. Vervolgens teruggereden naar ons prachtige haciënda. Onderweg wat lekkers gehaald om van te genieten op ons balkon. Bij de Lidl…

20130911-095931.jpgHeerlijk wijntje op ons balkon

De wijn in de minibar en in het restaurant wordt in de eigen Wijngaarde gemaakt. Hij smaakt ook heerlijk, zeker met een dergelijk uitzicht. Na wat relaxen, hebben we in het restaurant nog wat geborreld. Het nadeel van een hotel “in the middle of nowhere” is, dat er ook verder niets in de buurt zit. Je moet dus wel in het restaurant eten. Of een stuk rijden, maar dan mag je geen wijn meer 🙂

Na ons ontbijt zijn we gisteren (dinsdag) naar Málaga gereden. Weer een mooie rit door bergen en langs de “Costa”. Onderweg nog even een stop gemaakt in Nerja. Ook een plaatsje aan de kust. Tegen 3 uur zijn we aangekomen in onze “Villa Helena”.

20130911-100717.jpgNa de koffers te hebben gedumpt, hebben we twee fietsen gepakt (die mag je hier gewoon lenen) en zijn we langs de kust richting de stad gereden. Het strand ligt op 5 minuten fietsen (de berg af) en het centrum een klein half uurtje. Maar niet in weer en wind zoals in Nederland, nee lekker langs het strand, genietend van de geur van gebakken visjes, de zee, het strand en het mooie uitzicht op de mannen (en vrouwen) op het strand.

Ook ’s Avonds zijn we weer richting het centrum gefietst en hebben we op een leuk terras heerlijken tapas gegeten.

Malaga is niet heel toeristisch. Ook de Spaanse vakanties zijn voorbij, dus het wordt weer wat rustiger. Wijn gaan de komende dagen nog even flink genieten van zon, zee, strand en lekker eten. En misschien nog een beetje cultuur…

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.