Blog

Nog even in Seattle

Daar zitten we dan… Op SeaTac International Airport… de luchthaven van Seattle. Koffers zijn ingeleverd en we hebben onze laatste losse dollars uitgegeven. Er is geen weg terug meer… alhoewel, lopend langs de gates zien we leuke andere bestemmingen zoals San Francisco of Hawaii. We kiezen toch voor gate A11: Amsterdam. Vanochtend hebben we bagels gehaald op Pike Market. Het …

Sleepless in Seattle

Het kon niet anders… er moest een blogbericht komen met dit onderwerp… en het is nog een beetje waar ook… Maar eerst terug naar gisteren (woensdag) ochtend. We werden wakker in Port Townsend in het Palace Hotel. De lokale pizzeria op de hoek had zijn uitlaat van zijn keuken zo’n beetje onder ons raam hangen. Het rook dus lekker in …

Olympic National Park

Gisteren (maandag) zijn we wakker geworden in ons Motel in Forks, Washington. De kamer was prima, maar het dorpje stelt niet zo veel voor. We hebben voor Forks gekozen omdat het een prima uitvalsbasis is voor Olympic National Park. Verder zouden we hier hard door rijden. Er is weinig te doen en niet echt een lekker restaurant voor het diner. …

De kracht van de natuur in Oregon en Washington

Inmiddels zitten we in Portland in de staat Oregon. Een klein beetje “aangeschoten”, maar daar over later meer. We hebben de afgelopen dagen de kracht van de natuur ontdekt in verschillende natuurgebieden in Oregon en Washington State, maar ook de stad Portland bezocht. Gisterenochtend (maandag) werden we wakker in ons hotel nabij Seattle. We werden eerst om 2 uur ’s …

We mogen weer! Rondreizen door Washington State en Oregon

We mogen weer! Hoe vaak is dat de afgelopen maanden wel niet gezegd. Door iedereen. Zo ook door ons: “We mogen weer! Eindelijk rondreizen door Washington State en Oregon.” Op het moment dat ik dit stukje schrijf, zitten we op 3.209km van onze bestemming en moeten we nog ruim 4 uur vliegen. We vliegen nu boven Canada want, jawel, we …

Verder lezen

Op de weg terug via Malmö

Vanochtend vroeg lag ik nog even in de koude zee bij Östra stranden en nu zitten we in onze hotelkamer in Malmö. Eigenlijk zijn we op de terugweg naar huis 😪 Afgelopen dagen zaten we dus in ons huisje aan het strand. Een super leuk huisje waar we hebben genoten van het lekkere weer. Het was gisteren en vandaag bijzonder …

Even relaxen aan het water

Gisterenochtend zijn we vanuit Stockholm vertrokken richting Jönköping. Een stadje gelegen in het landschap Småland gelegen aan het Vattern meer. Veel Zweden hebben een vakantiehuisje aan het strand of in het bos. En die verhuren ze via Airbnb of andere sites. En daar sliepen wij ook. Niet in het bos of aan het Vattern meer, maar in de kelder van …

Verder lezen

Twee dagen Stockholm in rap tempo

Inmiddels hebben we twee dagen Stockholm achter de rug en zo’n 35 km aan stoep onder onze Nike Air Max versleten. Ja, we lopen door en flink ook 🤣. Maar Stockholm is ook een hele leuke stad. Gelukkig is het nog steeds lekker weer. Gisteren (zondag) was het echt zonnig, vandaag wat meer bewolkt maar nog steeds goed van temperatuur. …

Klimmen in Tivedens National Park

Gisteren (vrijdag) zaten we nog in ons super leuke huisje aan het Unden meer in Tived. Mocht je een keer deze kant op gaan, dan is dit dus echt een aanrader. Bij de supermarkt, direct naast het huisje, hebben we ’s morgens wat brood gehaald. Beleg en eieren hadden we al de avond er voor gehaald. Op het terras voor …

Genieten in Zweden

Momenteel zitten we in onze Airbnb accommodatie in het plaatsje Tived nabij het Nationaal Park Tivedens. Maar onze laatste update was alweer van twee dagen geleden. Ja, de tijd gaat helaas snel. Gisterenochtend (woensdag) hebben we eerst een ontbijt gescoord bij een plaatselijke bakker in Kopenhagen. Twee lekker belegde broodjes met ham en kaas, een kopje koffie en wat orange …