Even rustig aan… 減速

Na de treinrit van woensdag zijn we aangekomen in Kawaguchiko. De treinrit was leuk. Je ziet wat van de omgeving. Het duurt even, maar op een gegeven moment ben je de suburban Tokyo uit en zie je ook wat meer natuur.

Op de stations kan je een bento kopen. Dit is een maaltijdbox dat je lekker in de trein kan op eten. Van sushi tot warme maaltijden. We hebben een klein beetje haast op het station, omdat het ophalen van de treinkaartjes niet helemaal duidelijk was. Maar uiteindelijk is dit gelukt en konden we nog net wat eten halen.

Op een station in Tokyo, wachten op de trein
Bento box in de trein in Japan
Sushi vanuit de bento box in de trein in Japan

Aangekomen in Kawaguchiko

Na een treinrit van zo’n 2.5 uur komen we dus aan in Kawaguchiko. Vooral een toeristisch dorpje, aan de voet van Mount Fuji. Na het uitstappen bleek alsnog dat we niet het juiste treinkaartje hadden en moesten we bijbetalen. We waren niet de enige. Omdat men met allerlei private spoortdiensten werkt, is het soms wat lastig uitzoeken allemaal.

We pakken de transfer bus naar ons hotel. We worden weer vriendelijk ontvangen. We hebben een mooie kamer met uitzicht op Mount Fuji. Met 3.776m de hoogste berg van Japan en het is nog steeds een actieve vulkaan. Het heeft een bijzondere symmetrisch vorm. De laatste uitbarsting was in 1707, dus al even geleden. Helaas is het bewolkt dus een volledig zicht hebben we niet.

Mount Fuji

Na het inchecken lopen we een rondje naar het meer Kawaguchi. Een rustig meer met uitzicht op andere bergen in de omgeving. Er zijn enkele vissers en watersporters. Het is rustig in het gebied van het dorpje waar we zitten. Heerlijk even na alle hectiek van de de grote stad.

Zo is die op z’n mooist: Mount Fuji (afbeelding van internet)
Kawaguchi meer in Japan

Het wordt al een beetje donker dus we lopen terug naar het hotel. Fuji View hotel is een net hotel. Iets verouderd, maar alles prima onderhouden. De medewerkers zijn erg behulpzaam en zoeken graag dingen voor je uit. Aanrader voor deze omgeving dus!

In het hotel drinken we samen een wijntje uit de wijnmachine. Samen met een hele grote zak Japanse rijstzoutjes. De glazen wijn zijn toch wat klein dus als het eerste glas leeg is, komt Bart terug met een hele fles wijn… Tja… gelukkig is het een klein flesje.

Er zitten weinig restaurants in de directe omgeving en die gaan vroeg dicht. Dus we hebben bij de boeking direct het diner geboekt. Om 19 uur schuiven we aan… Het 7 gangen diner is heel bijzonder… Heerlijke Japanse gerechten, heel mooi opgediend en heerlijk van smaak. In combinatie met een Shichiken sake. De gerechten worden hier nog sneller dan in Amerika achter elkaar uitgeserveerd. Maar het is heerlijk.

Heerlijk diner in het Fuji View hotel in Japan

De volgende dag is het wat regenachtig maar nog wel warm. Na het uitgebreide, Japanse, ontbijt, gaan we een rondje lopen. We moeten de bus tickets voor morgen even regelen en willen wat van de omgeving zien. Het zijn allemaal kleine dorpjes met erg vriendelijke mensen.

Het heeft wel wat weg van Indonesië, maar allemaal wel wat netter en strakker geregeld. Weinig rotzooi op de straat. In Indonesië zie je op elke hoek wel een kraampje of een warung met eten. Hier zie je dat een stuk minder.

Onderweg krijgen we toch weer wat honger. We eten bij een klein tentje wat noodles met gefrituurde kip. Wij waren eerst de enige maar al snel zat heel de tent vol en waren de medewerkers een beetje gestrest. Wel leuk en prima hapje voor de middag.

Japanse Noodles
Genoeg keuze om lekker te eten

We komen langs mooie tempels en lopen verder langs het meer. Terug naar het hotel. We hopen daar nog een fietsje te kunnen huren, vanochtend waren ze helaas al verhuurd.

Mooie tempels in Japan

Inmiddels regent het al wat harder. Dus fietsen hoeft niet meer als we terugkomen bij het hotel… in het hotel zit ook een onsen. Dit is een een heetwater bad waar Japanners komen om te ontspannen en om zich te reinigen… We moeten een traditionele Yukata aan (een soort kimono). Deze liggen op de hotelkamers. Met instructies hoe deze aan te doen. Het bad bevindt zich in de kelder en de heren zijn hier gescheiden van de vrouwen. Je moet namelijk helemaal naakt. Je moet je zelf eerst douchen. Zitten op een krukje. Waarna je het bad in mag.

We zijn de enige dus kunnen heerlijk een klein uurtje relaxen. Lekker hoor… er zijn 4 verschillende baden inclusief een buitenbad. Het water is echt heet, heerlijk ontspannend dus.

Je moet je wel aan de regels houden in de onsen

Na ons bezoek, ontspannen we nog even en hebben we weer ons diner in het hotel. Het is weer heel lekker en zo mooi gepresenteerd. Nu kiezen we voor de Tanizakura sake. Wat droger en zeker ook weer erg lekker.

Mooi opgediende borden in Japan

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.