Even relaxen aan het water

Gisterenochtend zijn we vanuit Stockholm vertrokken richting Jönköping. Een stadje gelegen in het landschap Småland gelegen aan het Vattern meer. Veel Zweden hebben een vakantiehuisje aan het strand of in het bos. En die verhuren ze via Airbnb of andere sites. En daar sliepen wij ook. Niet in het bos of aan het Vattern meer, maar in de kelder van o.a. ene Martin…

Na het ontbijt in Stockholm rijden we de stad uit. Gelukkig is het niet super druk en we zitten al snel op de snelweg. We moeten een behoorlijk stuk rijden, dus we pakken eerst maar de snelweg. Niet een super leuke route, maar oké. Na een bakje koffie onderweg, pakken we toch een stukje binnendoor. Door leuke dorpjes, langs meren en door bossen. Toch wel leuk.

Koffie met openminded chocolaatjes in Zweden

In Linköping rijden we even de stad in. Het moet een gezellig stadje zijn met een oud centrum. Helaas was daar niet zo veel van te zien. Wel een Thais, Vietnamees en Japans restaurant. Die zie je sowieso heel veel in Zweden. Bij de Japanner kiest Fabian voor een gezond soepje met veel groente en Bart voor wat sushi. Met gierende banden rijden we door naar onze eindbestemming. Jönköping dus.

Onze Airbnb bevindt zich in een woonwijk net buiten de stad. Het is een klein hokje, onder het huis van de eigenaar Martin. Bij aankomst staat de vrouw van Martin buiten en begroet ons. Via het sleutelkastje kunnen we de sleutel pakken en openen we ons verblijf. Gelukkig voor 1 nachtje. Wel met 2 fietsen en een jacuzzi. De fietsen pakken we snel en we fietsen naar de stad. De jacuzzi gebruiken we niet.

Ons appartement in Jönköping. Klein maar… “fijn”

Het fietsen is leuk en al snel fietsen we langs het water en de stranden. Even later rijden we het centrum in. We parkeren de fietsen. Het blijkt een leuke studentenstad te zijn. Met een leuk centrum, een tandenstokerfabrkiek en een hoop leuke restaurants. Wij kiezen vanavond voor een lekkere burger met super lekkere blauwe kaas dip… om van te watertanden.

Na de maaltijd lopen we nog een rondje en fietsen terug. We moeten nu een bergje op, gelukkig maar, want de calorieën en de kilo’s stijgen net zo hard als het hellingspercentage.

Fietsen in Jönköping

Na een wat onrustige nacht, rijden we rond half 10 weg voor een klein ontbijt in het centrum en vervolgens richting onze huidige slaapplek: Östra Stranden nabij Halmstad.

Östra Stranden

Hier hebben we weer een Airbnb. Dit keer een stukje beter. Aan het strand. Een gehele woning meerdere terassen, uitzicht op de zee en met letterlijk drie stappen sta je in de duinen en op het strand. We halen bij de lokale mega grote COOP wat eten voor vanavond en voor het ontbijt. Zodra we terugkomen trekt het open en is het zonnig. Tijd voor de korte broek en de slippers. We maken een mooie strandwandeling en voelen even aan het water… beetje koud nog maar dit is wel genieten. Even rust…

Ons huisje bij de Östra Stranden
Uitzicht vanaf het dakterras van ons huisje bij de Östra Stranden
Ons huisje bij Östra Stranden
Even het water voelen van de Noordzee (Kattegat)
Zonsondergang vanaf het dakterras
Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.