Pueblo Blanco

De storing is opgelost

Momenteel zitten we alweer aan dag 3 van onze reis door Andalusië. We rijden niet zo veel kilometers als we in de VS doen, maar we kachelen lekker door, door het Spaanse landschap. Na onze heerlijke ontbijt gisteren in Marbelle, zijn we richting Ronda gereden.

We moesten richting San Pedro. Mijn goede vriend Erwin heeft daar gewoond, en ik ben ergens in 2001,2002,2003 of 2004 ( ik weet het echt niet meer) bij hem langs geweest. Dus ik wilde graag weer eens kijken waar hij ook alweer woonde. Dat weekend dat ik bij hem was, zijn we ook in Puerto Banus geweest. Puerto Banus is de place to be als je een schip hebt van, gok ik, minimaal een paar miljoen en minimaal een paar Landrovers, Porsches en Ferrari’s onder die reet hebt.

Echt iets voor ons dus… Dus onderweg naar San Pedro zag ik Puerto Banus op de borden staan. Meteen de afslag nemen… Wat een leuke plaats is dit om even “de rijke aapjes” van de wereld te bekijken. Mooie schepen, de ene nog groter dan de ander, met de meest mooie vrouwen erop. Jammer is dat de mannen vaak dik en lelijk zijn. Dit hoort schijnbaar bij het rijkdom. Maar Puero Banus, is zeker het bezoeken waard. Vooral even wat drinken in de haven, want dan kun me iedereen goed bekijken.

Vervolgens natuurlijk naar San Pedro de Alcantara gereden, een klein plaatjes vlak na Marbella. Hier is vooral Plaza del Iglesia het bekijken waard. Maar waar Erwin nou destijds woonde? Dat weet ik niet meer…

Na een stukje rijden zijn we de witte huizen route begonnen, de “Pueblos Blancos”. De huizen, in Moorse stijl, staan op de heuvels, waar je vroeger veiliger was voor de rovers. In Gaucin hebben we heerlijke tapas op een broodje gegeten: “Raciones”. De kleine dorpje heeft een mooi uitzicht op de Middellandse zee, de Atlantische Oceaan en de rots van Gibraltar… Wij hebben dit echter niet gezien. Het is wel een kleine, gezellig en vooral rustig dorpje.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Ronda. Ronda kon de Tajo-kloof als verdediging gebruiken. Pas in 1485 werd het als laatste stad door de Christenen van de Mooren heroverd. Hier vind je

daarom ook overblijfselen van een moskee. Daarnaast is Ronda de bakermat van het stierenvechten.

We hebben een mooi hotel met uitzicht over de kloof. Helaas was dit uitzicht snel voorbij, want het doucheputje liep wel erg snel vol, deze was verstopt. Gelukkig kregen we een nieuwe kamer. Het hotel, Catalonia Reina Victoria Welness and Spa, ligt prima gelegen aan de rand van de stad. Mooie, schone en moderne kamers met goed uitzicht dus. Aanrader…

Beetje jammer echter dat we om 3 uur wakker werden van een brandalarm. Ik stond natuurlijk meteen in mijn boxershortje bij de deur. Bart werd echter twijfelen wakker met de vraag “moeten we nu echt het bed uit?”. Gelukkig hield het na 2 minuten op en zagen we geen “bomberos” voor de deur staan en konden we toch verder slapen.

De stad is een en al gezelligheid. Toevallig was er een dansavond met allerlei internationale dansen, en zondagochtend stond er een Spaans dweilorkest te spelen, in het mooie park nabij de stieren arena. De Puente Nuevo is een grote brug die over de kloof is gebouwd in de 18e eeuw. Voor die tijd is dit een knap staaltje techniek.

Na een kort ontbijt vanochtend, zijn we verder gegaan met onze “witte huizen route”. Via schitterende vergezichten rijden we van dorp naar dorp. Via Setenil en Grazalema (zeker tapas eten bij Bar Restaurante Grazalema Plaza, en dan de Chorizo in Sherry nemen…. Heerlijk!) rijden we naar Sahara de la Sierra. Via allemaal haarspeldbochten kun je genieten van een mooie rit. Na nog een klein uurtje op de snelweg, kom je in Cadiz.

Cadiz is bijna helemaal omgeven door water. Het is de oudste stad van Europa. Het schijnt al van 100 v. Chr. Te stammen, toen heette het Gadir. Het is door allerlei volkeren en geloven bezet geweest, maa nu is het een gezellige, Spaanse stad.

Wij zitten echt in een super hotel… Parador Atlantico. Een hypermodern hotel aan de rand van de stad, met een super uitzicht. Helaas, nu even geen foto’s hiervan (wel op Facebook). Ons bed staat bijna op het balkon, met een mooi uitzicht op het park en de zee… Ook het zwembad is fantastisch. Kortom, hotel nummer 3 is ook een aanrader.

Nu… Even douchen en dan…. Tja, even een hapje eten maar 🙂

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.