It’s Miami Babe

Sorry, inmiddels zijn we in Miami, Florida, dus jullie hebben nog wat van ons tegoed. Gisteren, maandag dus, zijn we in Miami aangekomen. Zondag waren we nog een hele dag in de gezellige stad New Orleans.

Zoals gezegd, New Orleans is een gezellige stad. Veel Amerikanen die hier komen stappen, drinken, eten en van het leven genieten. Maar wel een tikje ordinair. Na wat uitslapen, zijn we naar een kleine, Franse, croissanterie gegaan, welke goed stond aangeschreven voor een licht ontbijt. Uiteindelijk wel lekker, maar niet heel bijzonder. Vervolgens zijn we de stad gaan verkennen.

De French Markrt zijn we afgelopen. Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar er wordt erg veel rotzooi verkocht. Aan het einde van de French Market zit Café du Monde. Een café met een groot terras dat 24 uur per dag open is. Het staat voornamelijk bekend om de Franse “beigneits”. Zoals de kaart aan geeft; een Franse donut. Het is er altijd druk. Zaterdagavond hebben we er een ijskoffie op, maar de donuts hebben we niet op.

Wat ook bijzonder is in New Orleans, is dat er een mooie boulevard langs de Mississippi loopt. Natuurlijk zijn we hier ook geweest. Vanuit hier kun de “street car” (soort tram), nemen naar The Garden District. Helaas… Door werkzaamheden reed deze tram niet, maar gelukkig gimng er wel een bus. Deze wikk staat bekend om de mooie huizen. Om eerlijk te zijn, was de rit er naar toe leuker dan de wijk zelf, dus we waren er snel klaar.

Terug in de stad, ja sorry we zijn ook culinaire reizigers,  hebben we gegeten in een Po’ Boy restaurant. Hier “moet” je echt eten als je in New Orleans bent. Po’ Boy of poor boy, werd vroeger gegeten op marine schepen. Het zijn stokbrood achtige broodjes met vlees of gefrituurde vis soorten zoals gefrituurde oesters of garnalen.

Dit laatste hebbn wij op. Het is een behoorlijke hap en het beste Po’ Boy restaurant is meer een snackbar, maar het is wel lekker en zeker het proberen waard.

Hierna zijn we gaan slenteren door de stad, hebben we een drankje gedronken en genoten van de muziek… Morgen moeten we redelijk bijtijds weg om naar het vliegveld te gaan, we gaan namelijk naar Miami….

Maandag zijn we dus bijtijds uitgecheckt en richting en het vliegveld gereden. Het is slecht weer, regen, wind en onweer. We gaan dus op tijd weg! Na een uurtje, kunnen we onze auto gedag zeggen en rijdt de pendelbus naar de vertrekhal. De auto heeft zeker zijn best gedaan de afgelopen 2126 mile. Dat is 3421 km. Een fijne auto zo’n SUV.

Helaas, op het vliegveld kwamen we er achter dat we uiteindelijk 2.5 uur vertraging hebben. Niets aan te doen, dan maar lezen. Op New Orleans International Airport is verder weinig te doen. Na een vlucht van bijna 2 uur komen we aan op Miami Airport. Hier hebben we de taxi gepakt naar “The Betsy hotel” op Ocean Drive in Miami South Beach. Een mooi “boektiek” hotel, in de leukste straat van Miami, langs de kust. Het hotel is zeker een aanrader!

Hier zijn alle clubs en restaurants. Erg gezellig dus. We worden netjes verwelkomd en na een korte opfrisbeurt gaan we maar meteen het hotel en de buurt verkennen. Natuurlijk kennen we het al een beetje: we zijn er drie jaar geleden ook geweest. Vervolgens hebben we heerlijk, maar iets te duur gegeten. Met heerlijke cocktails en een “sea fruit” plate met garnalen, kreeft, krab… Heerlijk!

Na die cocktails is het bedtijd…

Dinsdag hebben we dus maar een beetje uitgeslapen. We zijn nu aan onze laatste paar dagen “chillen” bezig. Niet heel veel spannends meer dan wat strand, zwembad, eten, winkelen, drinken en slapen… Dus veel updates komen er niet meer, maar als we nog wat spannends te melden hebben…. Dan komt dat zeker.

Natuurlijk komt in elk geval de afsluitende blog nog, deze doen we op de terugweg!

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.