Sleepless in Seattle

Het kon niet anders… er moest een blogbericht komen met dit onderwerp… en het is nog een beetje waar ook… Maar eerst terug naar gisteren (woensdag) ochtend. We werden wakker in Port Townsend in het Palace Hotel. De lokale pizzeria op de hoek had zijn uitlaat van zijn keuken zo’n beetje onder ons raam hangen. Het rook dus lekker in de kamer 😅🤤

Onze kamer in het Palace Hotel in Port Townsend

Maar goed, we eten ons ontbijtje bij Better Living Trough Coffee aan de overkant van ons hotel. Een simpele bagel met roomkaas. Maar lekker. En een prima uitzicht voor de “vroege” ochtend. We rijden vervolgens richting Seattle voor de laatste tocht met de auto.

Het uitzicht vanaf Port Townsend

We kiezen voor de snelweg, anders duurt de route zo’n 6 uur. De auto moet voor 3-en zijn ingeleverd, dat zouden we dus niet redden. We kiezen gedurende de vakantie meestal voor de binnenwegen, want die zijn veel leuker dan de snelwegen. De route is hier niet heel bijzonder en we besluiten nog even naar een Outlet Mall te gaan, een uurtje van Seattle. Fabian koopt twee korte broeken bij de Nike Outlet en wat sokken, verder is alles gewoon duur. Soms duurder dan in Nederland.

Auto weg en Seattle in

Al snel komen we de drukte van de stad in en we volgen netjes onze route. Al snel zijn we in de binnenstad. Midden in Downtown Seattle leveren we onze auto in. (Bijna) alles is goedgekeurd en met onze koffers lopen we twee blokken naar ons hotel: Kimpton Palledian op 2nd Avenue. Een leuk hotel niet ver van Downton Seattle. We droppen de koffers en gaan direct naar de Space Needle.

Space Needle in Seattle

Deze toren is 184 meter hoog en gebouwd voor de Wereldtentoonstelling in 1962. In slechts 8 maanden is het gebouwd. Het heeft een uitkijktoren en een restaurant. Voor 30 dollar mag je met de mega snelle lift naar boven. We hadden een goed uitzicht want het was helder weer.

Uitzicht op Seattle vanaf de Space Needle
Via de glazen vloer, kijk je zo naar beneden vanuit de Space Needle in Seattle

Hierna lopen we door de stad en langs het water. Aan de waterkant zijn restaurants, maar er is niet veel te doen. Wij zouden hier een paar leuke terrassen maken met uitzicht op het water. Maar soms mist die gezelligheid hier een beetje.

Seattle Waterfront

Sleepless in Seattle

’s Avonds gaan we weer de stad in. Naast ons zit het Moore Theater. Een klein theater waar vanavond Grace Jones optreedt. Er staat inmiddels al een rij.

Moore Theater in Seattle

Wij lopen naar het centrum om een hapje te eten. Vanavond wordt het Sushi bij Japonnesa Sushi Cocina. Een mix tussen Japanse sushi met smaken uit Zuid Amerika. Erg lekker. Inmiddels is de stad behoorlijk tot leven gekomen en is het druk overal.

Na het eten lopen we nog een rondje en gaan terug naar het hotel. De drukte van de stad is (net als in New York) volop in de kamer te horen. Van het autoverkeer tot gillende mannen en vrouwen en de bekende sirenes van de brandweer, ambulances en politie. Als we eenmaal in bed liggen horen we buiten weer een hoop herrie. Eerst horen we in de verte Grace Jones nog wat zingen, maar later hebben we het idee dat ze buiten staat te lachen en te schreeuwen met haar fans… Dus we komen eerst wat moeilijk in slaap… ’s Morgens bleek overigens dat ons raam niet goed dicht kon… vandaar die extra geluiden.

Seattle by Night

Rondje Seattle

Donderdags gaan we op tijd op pad om de stad verder te verkennen. We lopen naar het bekende Pike Place Market. Dit is een van de oudste overdekte markten. Gebouwd in 1907. Van origine is dit een vismarkt, maar inmiddels uitgebreid met allerlei kraampjes. Van vis tot doughnuts, kunst en allerlei andere etenswaren en spulletjes. Erg leuk om hier rond te lopen. Eerst gaan we even op zoek naar een broodje. Het valt ons op dat er bij veel broodjes- of ontbijtzaken rijen staan. Amerikanen (en toeristen) eten graag hun ontbijt buiten de deur.

Pike Place Market

Ook bevindt zich hier aan de overkant, de eerste Starbuck ter wereld. Er staat hier een lange rij met iedereen die dit wil zien en hier een koffie wil halen. Wij slaan wel even over. Wel leuk is de vismarkt waar men een showtje maakt van het handelen in vis… Bekijk het filmpje maar eens.

Vanaf de markt lopen we naar de wijk Pioneer Square. Een gezellige wijk met veel galerieën, koffietentjes en restaurants. Het wordt langzaam wat zonniger en warmer. We eten een salade bij The English Plane. Vervolgens lopen we via de winkelstraten even bij het broertje van de Bijenkorf langs: Nordstrom. Een hip warenhuis, waar de rijkere Amerikanen hun geld kwijt kunnen. Fabian koopt er een paar Adidas schoenen in de aanbieding 🤣

De gezellige wijk Pioneer Square

We lopen ook nog langs T-Mobile Park en Lumen Field. Dit zijn respectievelijk het honkbal- en American football stadion van de Seattle Mariniers en de Seattle Seahawks. Beide grote stadions. Erg gaaf om even te zien.

Lumen Field in Seattle
T-Mobile Park in Seattle

Wijnen, wijnen, wijnen

We lopen terug naar de stad en hebben nu eigenlijk wel dorst. Bart kwam met een goed idee om een lekker wijntje te drinken in een wijnbar. We belanden in the The Tasting Room, waar je heel veel verschillende wijnen uit de staat Washington per glas kunt proeven. Een leuke tent om even wat wijntjes te proeven. Na een glas waren wij er al even klaar voor om even te rusten…

The Tasting Room in Seattle
Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.