We mogen weer! Rondreizen door Washington State en Oregon

We mogen weer! Hoe vaak is dat de afgelopen maanden wel niet gezegd. Door iedereen. Zo ook door ons: “We mogen weer! Eindelijk rondreizen door Washington State en Oregon.”

Op het moment dat ik dit stukje schrijf, zitten we op 3.209km van onze bestemming en moeten we nog ruim 4 uur vliegen. We vliegen nu boven Canada want, jawel, we zijn op weg naar de Verenigde Staten. Als je dat nog niet wist 😇

Eindelijk... We mogen weer! Rondreizen door Washington State en Oregon
Onze vlucht van Delta Airlines naar Seattle

Vanochtend zijn we om half 10 opgehaald door Conny, onze oude buurvrouw/vriendin. Gezien de drukte die men had voorspeld, wilden we op tijd op Schiphol zijn… Dit was niet echt nodig. We waren binnen het uur door de incheck en alle controles heen. Niet slecht. Genoeg tijd dus om even rustig te winkelen, een broodje te eten en naar de gate te lopen. Over het algemeen was alles prima geregeld hoor. We kunnen wel blijven klagen. Maar de mensen die er wel werkten, werkten allemaal hard.

Eindelijk weer naar de Verenigde Staten

De vlucht verloopt voorspoedig. Op een enkel schreeuwend kind na, kunnen we prima onze films bekijken. We vliegen met Delta, dus alles al lekker Amerikaans. Het eten was op zich ook te doen: “Chicken” met “creamy risotto” en groente. Daarnaast een lekkere (ja, het was lekker) salade capreze en een tomatensap. Normaal drink ik het niet, maar nu best een keer lekker. Als toetje een echt lekkere “salted caramel” ijsje. Nou, dat begint goed. Met de tracker in onze koffer kunnen we ook zien dat de koffers ook ergens onder ons liggen, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken!

Ons maaltje in het vliegtuig naar de Verenigde Staten
De omgeving van Seattle

Een paar uurtjes later

Inmiddels is het hier 8 uur ’s avonds (in Nederland 5 uur ’s morgens) en zitten we in ons eerste hotel nabij het vliegveld van Seattle. De vlucht is voorspoedig gegaan evenals de koffers ophalen en we mochten nu definitief het land in. Fijn. Ook onze auto was snel opgehaald (geen dikke Amerikaan dit keer, maar een Kia Sportage), dus zonder veel moeite kwamen we binnen een kwartier ook bij ons hotel aan. Een prima hotel om even bij te komen van de lange dag

Nadat we ons even hebben opgefrist, lopen we naar een straat verderop waar wat restaurants zitten. We kiezen voor lekker Amerikaans eten: Applebee’s. Dat wordt natuurlijk een lekker burgertje.

Applebee’s is echt een typisch Amerikaanse bar
De eerste burger van de reis

Inmiddels liggen we moe maar voldaan op bed. Het was een lange dag… Maar we mogen weer 👍