De laatste dagen

Even relaxen op ons bed in het hotel in Osaka… We zitten in The Lively Hotel. Ook weer een modern hotel. Een nette, strakke kamer, net buiten het centrum met alle drukte.

Het centrum van Osaka

Dinsdag vertelde ik al over ons bezoek aan Koyasan. Een rustgevende omgeving in de bergen. Ik had nog niet verteld hoe we er zijn gekomen. Dat was een mooie, maar lange rit.

Ee hebben eerst de tram vanaf het hotel gepakt naar het station van Hiroshima. Op het station hadden we weer een bento box gehaald met wat sushi en de ander met wat rundvlees. Heerlijk om deze weer even op te eten in de trein. Vanuit Hiroshima hebben we de hoge snelheidstrein de Shinkansen genomen.

Wachtend op de Shinkansen op Hiroshima Station
Genoeg keuze in bento boxen

Na de overstap in de regio van Osaka, hebben we eerst een lokale trein gepakt en vervolgens de toeristentrein naar Koyasan. Een mooie rit. Eerst door stedelijk gebied maar al snel gaat de trein een stuk langzamer en gaat ie de bergen in.

Door de bergen naar Koyasan

Vervolgens moesten we overstappen op de kabelbaan voor een ritje van 10 minuten. Nu echt de berg op…

De kabelbaan naar Koyasan

Het laatste stukje moet je dan nog even met de bus. En vervolgens nog een stukje lopen… Maar dan heb je ook wat dus. Het was echt een belevenis. De volgende dag was het deels weer het zelfde verhaal, maar in omgekeerde volgorde.

We hebben ’s morgens eerst nog even door het dorp gelopen. Vervolgens weer snel terug naar het hotel, want Fabian was zijn portemonnee vergeten… en we waren al uitgecheckt.

De kabelbaan bij Koyasan

Osaka

De treinreis naar Osaka is weer mooi en vervolgens pakken we de metro om bij ons hotel uit te stappen. Dinsdag zo rond 13.30 uur zijn we in de stad.

Osaka staat bekend om haar kasteel, het nachtleven, neon verlichting, street food en het zee aquarium. Daarnaast bevindt Universal Studios (pretpark) zich net buiten de stad.

Osaka is na Tokyo en Yokohama de derde grootste stad van Japan en heeft zo’n 2.7 miljoen inwoners. Maar de stad groeit snel en zal snel de tweede grootste stad van het land worden.

De drukte in Osaka

Na het inchecken gaan we direct de stad in. Wel heel wat anders dan alle rust die we hadden bij de Monniken. De stad heeft een groot centrum met een een hele lange straat, overdekt met heel veel winkels en restaurants.

Daarnaast veel kleine zijstraatjes met nog meer restaurants. Deze zijn helaas al dicht voor de lunch en nog niet open voor het diner. Het is voor ons lunchtijd, maar we vinden wel wat.

Vervolgens lopen we door het centrum. Het is er erg druk, maar gezellig. Mooie winkels en mooie warenhuizen wisselen elkaar af met kleine, gezellige eettentjes en de bekende Amerikaanse fastfood tenten.

Osaka
Takoyaki tentje

Na een borrel bij de rooftop bar, gaan we naar een lokale sushi tent… Je hebt Shabu Shabu, je hebt sushi en je hebt Sushi ❤️

Wat hebben we hier heerlijke sushi op bij Sushi Shinnosuke. We hebben even via de chat gereserveerd en we konden om 20.30 uur terecht. We hadden een plaatsje aan de bar, bij de chef. Heerlijke smaken van verse bluefin tonijn, slakken en zee egel…

Aan de bar sushi eten
Zee egel sushi, zo uit je hand
Twee glaasjes heerlijke sake

We hebben heerlijk geslapen in ons hotel en het is alweer woensdag… De laatste “echte” dag.

Een dagje Osaka

Na een klein ontbijtje in een Franse bakkerij-koffie branderij (met heerlijke gebakjes zoals de Mont Blanc gebakjes (gezoete kastanje puree in de vorm van Spaghetti met slagroom). Die hebben we niet op, maar zagen er wel weer heel mooi uit .

We gaan eerst naar het Osaka Kasteel. Een kasteel gebouwd in 1586. Het is een van de machtigste kastelen in die tijd en een van de bekendste van Japan. Opvallend is de gracht er om heen. Deels is deze gevuld met water en deels met alleen maar planten.

Osaka Castle

Om het kasteel is een grote tuin en een park. Erg mooi en de eerste herfstkleuren beginnen te komen, alhoewel wij nog steeds zo’n 27 graden hebben en geen regen… Dat gaat lekker zo!

We maken een wandeling door het park en lopen naar de metro om naar het havengebied van Osaka te gaan. Na een ritje van zo’n 20 minuten stappen we uit en zie direct het grote reuzenrad van de stad Osaka en er ligt een groot cruiseschip. Daarnaast is het Zee aquarium.

Het reuzenrad in de haven van Osaka

We lopen een rondje maar eigenlijk is er verder weinig te beleven. Het zee aquarium van Osaka schijnt wel erg mooi te zijn, maar wij slaan het even over.

Na een uurtje hebben we de winkeltjes en de haven wel gezien en pakken de metro terug naar het centrum. Japanners houden van eten en van winkelen. Dat is te zien. Het is echt enorm druk in de stad. Met zowel toeristen als met Japanners (die zijn misschien ook wel toerist). In Osaka heb je veel mooie winkels en zeker ook mooie warenhuizen. Met allemaal dure shops in shop.

Sushi op de lopende band

In een van de warenhuizen (de Bijenkorf 2.0) komen we een sushibar tegen waar de sushi op een lopende band voor bij komt. Die hebben we nog niet gehad, dus we prikken er een paar. De sushi is niet bijzonder maar prima.

We lopen langzaam naar het hotel om even te relaxen voor de laatste echte avond. Morgenavond (donderdag) gaan we toch echt weer naar huis. We vertrekken pas rond 22.30 uur. Gelukkig kunnen we de kamer nog een dagje behouden. Tegen bijbetaling.

Nadat we opgefrist zijn gaan we naar het yakatori restaurant Kibitaki. Een klein restaurant op de 3e etage van een van de winkelstraten. Wat een feestje… Heerlijke spiesjes. Wel even duidelijk maken dat je geen ingewanden lust en rauwe kip zijn we ook niet gewend in Europa. Want dat eten ze hier wel. Gelukkig snapt de chef het en hebben we heerlijk gegeten.

Yakatori restaurant Kibitaki in Osaka

We lopen ook nog wat door de drukte van de stad. Wat een feest nog zo ’s avonds. Dat zie je bij ons toch een stuk minder… Het is een leuke stad maar voor 2 avonden ruim voldoende!

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.