De herfst begint…

Drie dagen geleden zat ik nog lekker in de zon in Québec aan ons blog te schrijven… Nu zitten we in het wintersportgebied van New England. Wees gerust, er ligt geen sneeuw. Het is de afgelopen dagen wel wat minder weer. Het begint hier herfst te worden, maar dat geeft ook wel een bepaalde sfeer.

Afgelopen maandag zijn we vroeg, althans voor ons vroeg, vertrokken vanuit Canada, omdat we een behoorlijke rit voor de boeg hadden. Onderweg hebben we even ontbeten bij de Canadese versie van Starbucks, “Tim Hortons”. Na een wat saaie snelweg route, komen we bij de Canadees-Amerikaanse grens. Gelukkig is het rustig en na een paar controle vragen en een check in de achterbak, zijn we weer op Amerikaanse bodem. Wij vroegen ons af hoe dit vroeger ging in Europa. Dit konden we ons niet goed meer herinneren. In de VS rijden we door de staat Maine. Maine staat bekend om zijn kreeften, krab, mosselen en allerlei andere visgerechten. Daarnaast is het ook het gebied om te genieten van de herfst kleuren in deze periode.

Al snel wordt de route een stuk mooier en rijden we door bosrijke omgeving. Onderweg stoppen we bij een supermarkt om snel iets te eten te halen, en om weer door te rijden naar Bar Harbor, onze eindbestemming van vandaag. We kiezen zo veel mogelijk voor binnendoor wegen, en niet voor de snelweg. Je komt echt soms langs dorpjes, waar je niet dood gevonden wilt worden. Oké, het weer is wat grauw, maar de dorpjes zijn uitgestorven en saai. Met een Baptisten, een tankstation en een diner die vaak gesloten hebt. Verder heb je niets… Vreemd dat mensen hier kunnen overleven. En waar leven ze van?

Aan het einde van de middag komen we aan in Bar Harbor. Een klein kust dorpje aan de rand van Arcadia National Park. Hier hebben we een leuke kamer op de Holland Ave. Lekker Amerikaans ingericht, maar het ziet er gezellig uit. Na even uit te rusten, zoeken we snel (ja, sorry…) via de diverse Apps een leuke tent uit om lobster te eten. En die vinden we: Side Street Café, een paar blokken veder… Het is er druk, gezellig en warm. Maar we hebben duidelijk voor de goede tent gekozen. De bediening is top en het lokaal gebrouwen bier is heerlijk.

Iedereen die van een biertje houdt moet een keer naar dit gebied. Er zijn veel lokale brouwers die de heerlijkste bieren maken. Vaak heb je zelf proeverijen waar je 6 kleine biertjes krijgt en ze allemaal dus kan proeven. Ik kies als eerst voor de Pumpkin Head bier; jawel met een pompoen smaak. Heerlijk. Als eten kiezen we de Lazy Lobster. Voor iedereen die wel van Kreeft houdt, maar niet wil kraken en hakken. Heerlijk vers voor je klaargemaakt, maar zonder het gedoe.

Daarnaast een klein kopje Boston Clam Chowder. Dit hebben we leren eten in San Francisco en ook al keert thuis gemaakt. Een stevige vissoep moet aardappel, room en dus schelpdieren. Erg goed van smaak.

We slapen uiteindelijk heerlijk, en de volgende dagen moeten we ook even ontbijten. Dit doen we bij Jordan’s. Zij staan bekend om de blueberry pancakes met maple sirup. Zeker keer proeven! Bart at zijn vingers er bij op…

Nu gaan we eindelijk wat nuttigs doen… Helaas is het bewolkt weer, en mistig. Maar we gaan Arcadia National Park in. Acadia National Park is een nationaal park in het zuidoosten van de staat Amerikaanse staat Maine. Het beschermt een groot gedeelte van Mount Desert Island en een aantal kleinere eilanden voor de Atlantische kust. Het gebied bestaat uit bergen, kustlijn, bossen en meren. Naast Mount Desert Island omvat het park een groot gedeelte van het Isle au Haut, een klein eiland ten zuidwesten van Mount Desert Island. Ook een deel van het Schoodic-schiereiland op het vasteland van Maine is onderdeel van het park.

Vanaf het park heb je mooie uitzichten op de kustlijn, bergen en meertjes. Helaas hebben wij vanaf het hoogste punt geen uitzicht om dat het zo erg mist. Volgende keer beter, dan maar.

Je vindt in het park veel punten om te “hiken” (wandelen), wij hadden hier niet de goede schoenen voor aan, dus dan maar gewoon binnen de paden blijven. Ook vind je hier de “Thunder Hole”. Dit is een gat in de rotsen bij de kosten. Omdat de golven hier in de gat slaan, krijg je elke keer een grote klap te horen. Ook leuk is de vuurtoren… (Kun je ‘m vinden?)

Na dit rondje door het park, rijden we terug naar ons hotel om even te relaxen. Na het het relaxen gaan we toch maar weer naar Side Street Café….

En dan is het alweer woensdag. Om 10 uur vertrekken we, na een blueberry pancake voor Bart, richting de staat New Hampshire. Het weer is wat lichter dan gisteren en de rit is weer super. Ik, Fabian, rij alles maar Bart kiest de routes en we worden ondersteund door de navigatie. Mooie rolverdeling.

En nu zijn we aangekomen bij onze cabin in Jackson, New Hampshire. Bij Mount Washington. Dit is een echt wintersport gebied, waar het in de winter erg druk is met liefhebbers van de sneeuw. Vanuit onze kamer hebben we een mooi uitzicht op de gebergte en het White Mountain National Forest. Dit gaan we morgen verkennen…

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.