Washington… Een mooie stad!

Vandaag zijn we eindelijk richting de Verenigde Staten vertrokken. De heenvlucht ging voorspoedig. Het inchecken ging snel en we vertrokken 20 minuten te vroeg. Het eten in de Untited Airlines vlucht was dit keer echt niet te eten, maar de 8.5 uur ging uiteindelijk snel. En alhoewel je je nog steeds niet heel welkom voelt bij aankomst in de VS, waren we toch erg blij dat we er weer zijn. En waarom niet welkom voelen? Alle controles, strenge ondervragingen en alle formulieren die je moet invullen, getuigd nou niet echt van gastvrijheid.

Maar goed… We hebben de huurauto opgehaald (al we het over service hebben, kunnen ook die partijen nog heel wat leren) en we rijden in onze rode Chevvy (Chevrolet) SUV naar Washington DC. De koffers passen er net in, en het is warm en vochtig hier. 32 graden… Heerlijk!

Na een klein uurtje rijden komen we aan op onze eerste bestemming. Washington DC dus. Helaas… onze kamer was nog niet klaar, dus toen kregen we de junior penthouse. Ook niet erg, wel wat groot. Zeker de inloopkast is erg groot 🙂 Na een korte opfrisbeurt, meteen het programma gaan volgen… Richting Georgetown.  Klein kwartiertje lopen… dit is het oude centrum van Washington met veel leuke winkels en restaurants.  Err is ook een haven waar vroeger de schepen uit Europa en Azië aankwamen voor oa de tabaksindustrie.

Toevallig liepen we een klein straatje in, en hier kwamen we Leopold Café tegen. Op een leuk terras op een binnenplein hebben we maar ons eerste biertje gedronken en de late lunch genomen. Mocht je een keer in Georgetown zijn, is dit echt een aanrader. Zeker de “Teabread” (soort hightea) was erg lekker.

Na dit genieten zijn we doorgelopen. Hier kwamen we langs een hele mooie supermarkt, in oude stijl. Met de heerlijkste kant en klaar maaltijden,  drop, heel veel chocolade, wijnen, sushi, verse vis, kortom een aanrader om even te kijken.

Na een korte wandeling zijn wre nu weer terug in het hotel. Omdat we binna 24 uur op zijn, hebben we maar besloten te gaan slapen. Morgen bijtijds op en de stad in. Oa langs het Wittehuis, National Monument etc… Hierna rijden we door naar onze volgende bestemming,

Tot morgen dan maar 🙂

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.