De kust van Oregon

Inmiddels rijden we al enkele dagen langs de kust van Oregon (en Californië) en rijden we weer naar het noorden van de VS. We zijn helaas alweer over de helft, maar nog een weekje te gaan 😇😇

Gisterenochtend (zaterdag) zijn we onze trip weer begonnen vanuit Florence, Oregon. We hadden een simpel, maar prima ontbijt in ons Best Western hotel. Een bagel, een omelet naar keuze en een wafel. Het is nog wat fris, maar het belooft wel weer een prima dag te worden. Onze eerste stop is de Sea Lion Caves.

Sea Lion Caves in Oregon, met 0 zeeleeuwen 😂
Uitzicht van uit de Sea Lion Caves in Oregon

De Sea Lion Caves schijnt de grootste zeegrot te zijn van de VS en hierin kunnen zeeleeuwen zitten (zie eerste afbeelding). Bij ons dus niet… Vanuit het uitzicht punt hadden we wel zicht op de rots waar enkele zeeleeuwen lagen. Je moest flink inzoomen, maar dan zie je ze wel! Het museum stelt verder weinig voor en was het geld niet waard.

Deze zeeleeuwen waren beter zichtbaar in de Sea Lion Caves

Verder langs de kust van Oregon

We rijden door en via mooie kustweggetjes, afgewisseld door bossen, volgen we de kustlijn. Onderweg stoppen we een paar keer om even van het uitzicht te genieten en foto’s te maken.

De kust van Oregon

Onderweg eten we weer salade en een clam chowder. Rond een uurtje of half zes komen we aan in de bekende badplaats Cannon Beach in Oregon.

Cannon Beach

Cannon Beach is echt een gezellige badplaats, onder andere bekend van de rots in het water, genaamd Haystack. Dit omdat het de vorm heeft van een “haystack” (berg hooi).

We zitten in een leuk hotel: Cannon Beach Hotel. Het hotel is gebouwd in New England stijl. We hebben een kleine kamer en een kleine “Queen size” bed… Dat wordt elkaar vannacht uit bed duwen. Maar het is wel een leuk hotel. We zitten een paar minuten lopen van het strand.

Ons bed in Cannon Beach Hotel in Cannon Beach, Oregon.

We lopen naar het strand om de zonsondergang te bekijken. Helaas is het wat bewolkt, maar het ziet er toch wel gaaf uit.

Cannon Beach in Oregon

Hierna gaan we op zoek naar een restaurant. We komen uit bij Pelican Brewing Company. Deze lokale bier brouwerij heeft, naast een eigen brouwerij, een aantal pubs. Het is een erg gezellige en drukke tent. Met heerlijk eten, goede biertjes en pittige Bloody Mary’s (hè Bart).

Eten een biertje bij Pelican Brewing Company in Oregon

Van Oregon naar Washington

We hebben elkaar bijna uit bed geduwd en het was warm, maar we hebben de nacht overleefd. Het is zondag. Het is prachtig weer en na het ontbijt op het terras van het hotel, lopen we door Cannon Beach. Het is druk, er staat een lange rij bij de lokale koffie tent en ook het strand is druk. Kortom: het is gezellig. De Haystack komt ook mooier tot zijn recht dan gisteren.

Haystack in Canon Beach

Astoria in Oregon

We rijden na het uitchecken verder. We hebben een lange rit voor de boeg. Bart stippelt de route uit en heeft weer een mooie stop gevonden bij het plaatsje Astoria. Astoria ligt aan de monding van Columbia River en de expeditie van Lewis en Clack eindigde hier. Deze twee ontdekkingsreizigers hadden de opdracht om van uit het oosten van de VS, het westen te ontdekken.

Astoria in Oregon aan de Columbia River
De pier in Astoria, Oregon

Het is een levendige plaats met een “farmers market”, een leuke pier en veel restaurants. We bezoeken ook de Astoria Column op de berg in Astoria. De toren heeft een uitzicht platform en is 38m hoog. O.a. de toren op Place de Vendôme in Parijs heeft als voorbeeld gestaan.

Astoria Column in Astoria, Oregon

Hierna rijden we door met enkele kleine tussenstops naar ons volgende hotel in Forks, Washington. We zitten dus weer in de staat Washington. Morgen en overmorgen bezoeken we Olympic National Park.

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.