Onze laatste bestemming in Texas

Ja, gisteren even geen update… Wij hebben ook vakantie 🤠🤠. Wel hadden we gisteren (zondag) een erg leuke dag. Alweer!

We hebben ontbeten bij ons in het huis. We hadden bagels, eieren en wat bacon gehaald. Lekker een Amerikaans ontbijt op deze zondagochtend. We hebben rustig aan gedaan. Beetje uitgeslapen, van de tuin genoten en dus ontbeten.

Rond 11.00 uur zijn we richting Corpus Christi gereden. Toen we ons enorme (letterlijk) landgoed wilde afrijden, bleek dat de poort openstond. En we zagen een paar herten buiten de poort lopen. Was dit de bedoeling?

Ons huisje

Na even contact met de eigenaar, bleek dat hij het hek even had open laten staan om dat er een onderhoudsmonteur het terrein op moest. En de herten lopen toch overal.

Hertjes voor de deur van ons huisje

Corpus Christi

Een aparte naam voor een stad. De naam “Corpus Christi” is Latijn en betekent “Lichaam van Christus.” De stad Corpus Christi in Texas werd zo genoemd door Spaanse ontdekkingsreizigers, die op de feestdag van Corpus Christi in 1519 de baai ontdekten waar de stad nu ligt. Het is met 325.000 inwoners, de achtste grootste stad van de VS.

De stad staat ook bekend om de USS Lexington. Het is een oud vliegdekschip van de Amerikaanse marina die nu dienst doet als museum.

USS Lexington

USS Lexington in Corpus Christi

Het schip speelde een belangrijke rol tijdens de Tweede Wereldoorlog en kreeg de bijnaam “The Blue Ghost” vanwege het feit dat het meerdere keren werd “vernietigd” volgens Japanse berichten, maar steeds weer opdook. Tegenwoordig is het een populaire toeristische attractie waar bezoekers meer te weten kunnen komen over de maritieme geschiedenis en het leven aan boord van een vliegdekschip.

In het schip krijg je een goed beeld over hoe het schip dienst deed en hoe er op geleefd werd tijdens de oorlog. Erg indrukwekkend. Je krijgt inzicht in het leven zoals ze waar ze sliepen, de keuken, de tandarts en de ziekenboeg.

Slapen aan boord van de USS Lexington
De keuken op de USS Lexington

Maar je krijgt ook een rondleiding door de machinekamer en het lanceerdek waar alle vliegtuigen werden afgeschoten om vanuit de lucht aan te vallen of te verdedigen

Lanceerdek
Uitzicht op het lanceerdek

Kortom… Zeker het bezoeken waard in Corpus Christi! Na 2 uur hebben we heel het schip gehad. Corpus Christi ziet er vanaf een afstandje niet zo spannend uit, dus we rijden terug naar ons huis. We hebben besloten thuis een lekkere salade te maken met garnalen. Maar onderweg wil Fabian toch nog even zwemmen. Dus bij een strandje duikt hij even in het erg warme water 👍🤠

Zwemmen in de Golf van Mexico

Onderweg, tijdens de gehele vakantie, komen we vaak goederentreinen tegen. Iedereen die wel eens in Amerika is geweest, kent wel de “horns” waarmee deze treinen toeteren om aan te geven dat ze bij een spoorwegovergang aankomen. Ik, Fabian, vind dat altijd heel gaaf. Grote, zware locomotieven met heeeel veeel… heeeeeeel veeeeeeel goederenwagonnen er achter.

Ik was benieuwd hoe lang deze treinen kunnen zijn. Omdat ze grote afstanden maken, zijn deze treinen soms 1.5km tot soms wel 3km lang… Bizar he?!

Galveston

Vanochtend (maandag)Ons huisje is zeker aan te raden. De eigenaren waren gastvrij. Het huisje was mooi en schoon, de natuur was mooi en dicht bij de stranden.

Na het uitchecken zijn we richting ons eindpunt gereden. Althans, onze laatste verblijfplaats. In Galveston, nabij Houston, aan het strand…

Onze uitzicht op de zee

Pinkerton’s BBQ

Van de week hebben we in San Antonio bij Pinkerton BBQ gegeten. Mijn Oom Frans, Frank zoals hij hier heet, woont in de VS en kwam met de volgende link over een rapportage van Pinkerton’s BBQ in Houston op CBS. Leuk om te zien!

Advertentie
  1. Guido Al says:

Mooi verslag weer mannen.
    Mooie plekken, gave geschiedenis, bizar lange treinen (wist ik niet) en Superlekker eten. Af en toe een duik. Wat wil een mens nog meer? 👍🏻👊🏻

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.