En er is… Stilte in Texas

Na alle drukte van Dallas en de wegen er om heen en de vergezichten rondom het olie- en gaswinningsgebied, zitten we de afgelopen dagen al in wat meer stilte.

Nu zitten we op onze veranda van ons huisje vlakbij Fredericksburg te kijken naar de zonsondergang. Met op de achtergrond alleen krekels, vogels en wat geritsel van wellicht een hertje die voorbij loopt (en de wasmachine die ratelt op de achtergrond). Heerlijk. Even stilte.

Nog even Big Bend National Park

Gisteren hebben jullie niets van ons vernomen. Het was een reisdag en daar was niet heel veel over te vertellen. Maar vanuit ons hotel hadden we nog wel een mooie rit met een groot gedeelte door Big Bend National Park.

Het is een groot park, maar ook zeker een heel stil park. Het wordt niet heel druk bezocht. En dat was te merken toen we heel even onderweg in het park stopten.

Het park is echt wel heel mooi en het bezoeken dus waard. Richting de andere uitgang van het park bevindt zich nog een klein bezoekerscentrum met de geschiedenis van het park. Het park, en een groot gedeelte van west- en midden VS, lag vroeger nog in de zee. Er zijn diverse opgravingen gedaan van allerlei grote beesten, vissen en dinosaurussen.

Big Bend National Park

Na een kleine 2 uur rijden we aan de andere kant van het park, het park weer uit. We rijden ineens door een heel groen landschap. Een groot verschil met het park zelf. Onderweg vind er nog een “border control” plaats. Om te kijken of we geen Mexicanen hebben meegenomen. Na een korte ondervraging van de vriendelijke, doch stoere, man, rijden we verder.

Onderweg komen we langs The Ranch House in Sandersan, TX. We eten hier een goede burger en brisket. Erg goed!

We rijden door naar Del Rio. Een klein plaatsje, meer als tussenstop bedoeld. We hebben een net, nieuw, hotel. We eten ’s avonds bij El Tacon di Madre. Ook erg goede fajitas en tacos gegeten.

El Tacon di Madre

Garner State Park

We rijden vanochtend rond 10.00 uur weg. Het is bewolkt,  maar wel al zo’n 30 graden. Onderweg vallen wat druppels, maar dat mag geen naam hebben.

Na twee uur rijden komen we aan bij Garner State Park. En dit grote park, gaan veel Amerikanen een dagje, weekendje of weekje uit. Voor $ 8 per persoon ben je in het park. Je kan er huisjes huren, je RV plaatsen of zelf gewoon parkeren en genieten van de natuur, wandelen of zwemmen in de rivier.

Fly Fishing is Garner State Park

Wij maken een korte wandeling door het park. Maar het is bijna weer zo’n 40 graden. Eigenlijk te warm om lekker te lopen. We zoeken  verkoeling langs hey water, waar veel Amerikanen lekker liggen te dobberen.

Fredericksburg

We zitten nu dus op onze veranda even te genieten. We zijn net langs de supermarkt gereden om wat wijn en hapjes te halen, die we bij ons huisje gaan nuttigen. Ze hebben hier een stuk of zes huisje. Allemaal met een leuke veranda en een BBQ voor de deur. Ondertussen komt er een miereneter aanlopen.

Advertentie

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.