Nog even in Seattle

Daar zitten we dan… Op SeaTac International Airport… de luchthaven van Seattle. Koffers zijn ingeleverd en we hebben onze laatste losse dollars uitgegeven. Er is geen weg terug meer… alhoewel, lopend langs de gates zien we leuke andere bestemmingen zoals San Francisco of Hawaii. We kiezen toch voor gate A11: Amsterdam.

Drukte bij de verschillende eettentjes op Pike Market

Vanochtend hebben we bagels gehaald op Pike Market. Het was erg lekker weer en verschrikkelijk druk in de stad. We hebben nog een laatste rondje in de stad gedaan alvorens we de light rail pakken naar het vliegveld. We lopen ook nog langs the “Gum Wall”, waar een hele muur (een hele straat) volgeplakt zit met kauwgom… Niet echt fris.

Gisteren in Seattle

Gisteren hebben we eerst een ontbijt gescoord bij een Cherry Café op de 2nd. Een simpele bagel met ei en eentje met zalm. Vervolgens zijn we naar het MoPop gelopen: het Museum of Pop Culture. Een leuk museum die verschillende populaire culturen laat zien. Zoals Hiphop en de punk bands periode van o.a. Nirvana en Pearl Jam. Daarnaast is er veel te zien over de game cultuur, sci-fi en horror films. Een leuk museum waar je wel even langs moet.…

Sleepless in Seattle

Het kon niet anders… er moest een blogbericht komen met dit onderwerp… en het is nog een beetje waar ook… Maar eerst terug naar gisteren (woensdag) ochtend. We werden wakker in Port Townsend in het Palace Hotel. De lokale pizzeria op de hoek had zijn uitlaat van zijn keuken zo’n beetje onder ons raam hangen. Het rook dus lekker in de kamer 😅🤤

Onze kamer in het Palace Hotel in Port Townsend

Maar goed, we eten ons ontbijtje bij Better Living Trough Coffee aan de overkant van ons hotel. Een simpele bagel met roomkaas. Maar lekker. En een prima uitzicht voor de “vroege” ochtend. We rijden vervolgens richting Seattle voor de laatste tocht met de auto.

Het uitzicht vanaf Port Townsend

We kiezen voor de snelweg, anders duurt de route zo’n 6 uur. De auto moet voor 3-en zijn ingeleverd, dat zouden we dus niet redden. We kiezen gedurende de vakantie meestal voor de binnenwegen, want die zijn veel leuker dan de snelwegen. De route is hier niet heel bijzonder en we besluiten nog even naar een Outlet Mall te gaan, een uurtje van Seattle. Fabian koopt twee korte broeken bij de Nike Outlet en wat sokken, verder is alles gewoon duur.…

Olympic National Park

Gisteren (maandag) zijn we wakker geworden in ons Motel in Forks, Washington. De kamer was prima, maar het dorpje stelt niet zo veel voor. We hebben voor Forks gekozen omdat het een prima uitvalsbasis is voor Olympic National Park. Verder zouden we hier hard door rijden. Er is weinig te doen en niet echt een lekker restaurant voor het diner.

Links ons motel in Forks, Washington

We pakken ons ontbijt aan de overkant van ons motel en rijden vervolgens naar Hoh Rainforest in Olympic National Park. In Olympic National Park bevindt zich onder andere Mount Olympus en Hoh Rainforest dus. Dit is één van de weinige gematigde regenwouden in de wereld. In het gebied valt gemiddeld 5m regen per jaar (bron: Wikipedia). In Olympic National Park zijn veel wandelroutes te vinden van eenvoudig tot pittige tochten de bergen in.

Hoh Rainforest

Wij gaan dus naar de Hoh Rainforest. Hier zijn o.a. veel sparren te vinden die soms tot wel 80m hoog kunnen worden en tot 7m breed. Deze soort sparren houden van een vochtige grond en van de kust. Die staan hier dus prima.

Sparren in
<figcaption class=Sparren in Hoh Rainforest in Olympic National Park

Ook door de hoge luchtvochtigheid, vind je er veel korstmossen.…

De kracht van de natuur in Oregon en Washington

Inmiddels zitten we in Portland in de staat Oregon. Een klein beetje “aangeschoten”, maar daar over later meer. We hebben de afgelopen dagen de kracht van de natuur ontdekt in verschillende natuurgebieden in Oregon en Washington State, maar ook de stad Portland bezocht.

Gisterenochtend (maandag) werden we wakker in ons hotel nabij Seattle. We werden eerst om 2 uur ’s nachts wakker, maar dat is natuurlijk iets te vroeg om op te staan. We lagen er al om 8 uur in, dus opzich hadden we al de nodige uurtjes gepakt. Uiteindelijk waren we om 7 uur klaar wakker, dus maar gaan douchen enzo en zijn we naar de Wallmart gereden om een ontbijtje te scoren. Gewoon wat broodjes gehaald en wat beleg. Deze hebben we in de auto klaargemaakt en opgegeten. Dat hoort er toch een beetje bij. Vervolgens wilden we een koffie scoren bij de Dutch Bros Coffee. Helaas was het er wat te druk, dus maar gaan rijden en gewoon naar de Starbucks gegaan.

Dutch Bros Coffee

Na een mooie rit komen we aan bij Snoqualmie Falls. Eén van de vele watervallen hier in het westen van de VS. Het water klettert hier zo’n 82m naar beneden. Het wordt oa ook gebruikt in de serie Twin Peaks.…

We mogen weer! Rondreizen door Washington State en Oregon

We mogen weer! Hoe vaak is dat de afgelopen maanden wel niet gezegd. Door iedereen. Zo ook door ons: “We mogen weer! Eindelijk rondreizen door Washington State en Oregon.”

Op het moment dat ik dit stukje schrijf, zitten we op 3.209km van onze bestemming en moeten we nog ruim 4 uur vliegen. We vliegen nu boven Canada want, jawel, we zijn op weg naar de Verenigde Staten. Als je dat nog niet wist 😇

Eindelijk... We mogen weer! Rondreizen door Washington State en Oregon
Onze vlucht van Delta Airlines naar Seattle

Vanochtend zijn we om half 10 opgehaald door Conny, onze oude buurvrouw/vriendin. Gezien de drukte die men had voorspeld, wilden we op tijd op Schiphol zijn… Dit was niet echt nodig. We waren binnen het uur door de incheck en alle controles heen. Niet slecht. Genoeg tijd dus om even rustig te winkelen, een broodje te eten en naar de gate te lopen. Over het algemeen was alles prima geregeld hoor. We kunnen wel blijven klagen. Maar de mensen die er wel werkten, werkten allemaal hard.

Eindelijk weer naar de Verenigde Staten

De vlucht verloopt voorspoedig. Op een enkel schreeuwend kind na, kunnen we prima onze films bekijken. We vliegen met Delta, dus alles al lekker Amerikaans. Het eten was op zich ook te doen: “Chicken” met “creamy risotto” en groente.…

Autorondreis Florida van Orlando naar Miami

Florida “the sunshine state”… Eigenlijk is Florida één groot vakantie (schier)eiland. Met de hoofdstad Tallahassee (wie wist dat?) is het ook echt een leuk stuk Amerika. Wel platter en soms wat saaier dan bijvoorbeeld Californië. Maar er is hier zat te doen. Wij zijn meerdere keren in Florida geweest. Maar dat was voornamelijk in Miami. In 2015 hebben wij een rondreis in Florida gedaan. Hierbij onze reis met alle tips.

Wij hebben overigens gekozen om onze auto te huren via Sunny Cars in Florida. Zij rekenen goede tarieven, met overzichtelijke berekeningen in inzicht in je verzekeringen e.d.

Dag 1 – 2: Orlando in Florida: het pretpark van de Verenigde Staten

Wij beginnen onze reis in Orlando. Na de eerste ruzie in de auto (de navigatie wilde even niet werken) over welke kant we op moesten, kwam uiteindelijk toch alles goed en kwamen we in ons hotel aan nabij Orlando. Wij sliepen in Fairfield Inn & Suites by Marriott Orlando Lake Buena Vista. Een net hotel net buiten alle echte drukte van Disney World en Universal en alle andere kermis. Bij aankomst wilde we toch even eten voordat we gingen slapen. Wat eet je dan? Juist: hamburgers en milkshakes bij Steak ’n Shake.…

Rondreis van Washington naar New Orleans

Almost heaven, West Virginia
Blue Ridge Mountains
Shenandoah River,
Life is old there
Older than the trees
Younger than the mountains
Blowin’ like the breeze
Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads

Dit zong Jonh Denver ver voordat wij in deze regio kwamen al (in 1971). Super gaaf liedje, en elke keer als ik dit nummer hoor, denk ik aan deze reis. Die begon in Washington DC, via Shenandoah National Park naar de Blueridge Parkway. Aan het eind van deze mooie route (in ons geval ook behoorlijke mistige) via Gatlinburg en Chattanooga naar de muzieksteden Nashville en Memphis. Vervolgens door naar Vicksburg en Natchez. Waar we sliepen op een oude katoenplantage.

Uiteindelijk zijn we gestopt voor een paar dagen in New Orleans. Wij wilden hierna nog wat zon dus zijn we doorgevlogen naar Miami, maar goed… Die zetten we hier in deze rondreis er even niet bij.

Deep South op de kaart & de route

Wat maakt deze route zo gaaf? Ten eerste moet je natuurlijk wel een keer in Washington zijn geweest. Hier vind je het Witte Huis, het Capitool, het Washington Monument, vele musea (die gratis te bezoeken zijn) en het is natuurlijk de hoofdstad van dit fantastische land.…

Back home…

Tegen de tijd dat jullie dit lezen, zitten wij al hoog en droog in het vliegtuig richting Londen om daar over te stappen op onze vlucht naar Amsterdam. Ja, het is weer tijd om te gaan. De koffers worden ingepakt, de taxi rijdt als het goed is over een uur voor de deur en dan gaan we naar Miami Airport. Een rit van een half uurtje.

We hebben nog een paar fantastische dagen gehad hier in Miami. Met veel zon, wat strand en het was bloedheet. Maar we hebben ons vermaakt.

Afgelopen dinsdag hebben we onze auto ingeleverd en vanaf de verhuur centrale, zo’n klein uurtje lopen van hier, over het strand naar ons appartement op 10th/Pennsylvania Avenue gelopen. Een mooi stuk over het strand, langs de boulevard en over Ocean Drive.

Het is enorm heet dus een verkoeling bij de Starbucks, aan begin van Ocean Drive, was wel aan te raden. En ze hebben eindelijk de Pumpkin Spice Latte, en dit jaar ook in ijskoffie versie. Erg lekker.

Via Ocean Drive lopen we naar ons appartement om ons daar om te kleden om naar het strand te gaan. Zoals eerder gezegd, is dit niet ver. Nu ik dit tik, heb ik het gevoel dat ik dit al verteld heb ;-).…

Welcome to Miami

Inmiddels zitten we in Miami South Beach in een super gaaf appartement, “two blocks” van de welbekende Ocean Drive. Wat een Kermis weer… We zijn hier afgelopen zondag aangekomen en toen was het een soort “Koninginnenacht”, de dag voor Labor Day. Het was erg druk met veel Amerikanen die een avondje uit gaan in Miami Beach. Het was wel erg gezellig. Nadat we zijn aangekomen in ons appartement, was het vinden van een parkeerplaats nog een uitdaging.  Gelukkig konden we via de eigenaar van het appartement nog wat regelen voor slechts $10 per dag. Een koopje hier.

Het appartement bestaat uit twee verdiepingen met een hoog Ikea gehalte en een tikje Nederland…  Er hangt namelijk een grote foto (van de Ikea) van de Amsterdamse grachten boven de bank. Het appartement is verder Prima en erg nieuw nog.

Na het installeren zijn we snel de stad in gegaan om wat te eten en te drinken. Het is hier niet goedkoop, maar het eten is over het algemeen goed.

Gisteren, zijn we naar Key West gereden. Het meest zuidelijke puntje van “het vaste land” van de VS. Deze landtong onderaan Florida bestaat uit verschillende eilandjes die met elkaar verbonden zijn door middel van bruggen.…

Crocodile Dundee

We zitten alweer in ons enerlaatste hotel, in Naples. Wel in Florida, niet in Italië…

Gisteren zijn we vanuit Fort Myers naar Naples gereden. Een korte rit, maar wij zijn via de Outlet stores gereden en hebben even flink geshopt. Alhoewel de dollar niet zo gunstig staat, zijn de kleren hier wel wat goedkoper. Daarnaast is het dit weekend “Labor Day Weekend “. Een soort dag van de arbeid, maar er wordt voornamelijk gevierd dat het het einde van de zomer is. Het is een feestdag/weekend met allerlei acties in de winkels.

Vanuit het winkelcentrum zijn we naar ons hotel in Naples gereden. Een leuk hotel/motel met een heerlijk zwembad. Dus we hebben nog even lekker gezwommen en gezond.

In de VS moet je ook een keer Mexicaans eten, dat hebben we dus ook gedaan gisterenavond. Een super leuke en drukke tent. Omdat het vrijdagavond is, is het behoorlijk druk. En natuurlijk hebben we ons weer vergist en een voor – en hoofdgerecht genomen… Niet doen, veel te veel… Maar het was wel lekker.

Vandaag zijn we richting de Everglades gereden. De Everglades liggen hier niet ver vandaan. De Everglades, soms ook wel Florida Everglades genoemd, is een subtropisch moeraslandschap in het zuiden van de Amerikaanse staat Florida.…

Verder lezen

How old are you darling?

Vervelend hoor. Ik zit hier in mijn “Adirondack Chair” op het strand voor ons hotel in Fort Myers, Florida. Het is 9.30 en al 30c. We hebben een leuke kamer, wat uit kijkt op de zee. De kamer is wat verouderd, maar dat mag de pret niet drukken. Gisteren hebben we een mooie rit gemaakt van Tampa naar hier dus.

We moeten onze mening over Tampa ook wel wat bij stellen. Gisterenochtend hebben we nog een stuk langs de rivier gelopen, over The River Walk, maar nu de andere kant op. En dat was toch wel een leuk stuk. Langs de haven en wat meer vertier dan wat wij eergisteren hebben gezien. We vonden ook nog een leuke streetfood car met een heerlijk ontbijt.

Een geweldig concept zo’n streetfood car. Wij kennen het eigenlijk gewoon als de snack kar. Hier is het iets gezonder en hebben we een omelet met geitenkaas en grits op. Een soort havermout.

Nadat we uit Naples zijn weggereden zijn we naar Fort Myers Beach gereden. Het was een mooie rit langs de vele baaien en hoge bruggen die dit gebied kent. Onderweg zijn we gestopt in Sint Petersburg. Deze stad staat onder andere bekend om zijn pier en her Dali museum.…

Van Oost naar West

De tijd gaat snel als je lol hebt… Het is alweer dinsdagavond. We zitten in ons hotel “A Loft” in Tampa, aan de westkust van Florida. De meningen over deze stad verschillen, maar wat we tot nu toe hebben gezien, stelt niet veel voor. Veel gebouwen en winkels zijn gesloten, in verval geraakt of zien er in elk geval niet uit. Tussen deze gebouwen staan hypermoderne kantoorgebouwen en hier en daar een mooi gebouw uit vervlogen tijden.

De stad ligt aan de Tampa Bay, wat een natuurlijke baai is in de Golf van Mexico. De stad bestaat 200 jaar en is een van de snelst groeiende steden… Wij weten niet waarom 😉

We zijn vandaag komen rijden vanuit Lady Lake/The Villages in het midden van Florida. Dit was eigenlijk een tussenstop om vanuit St. Augustine naar de Westkust te komen.

St. Augustine is één van de oudste steden van de VS welke door Europeanen is gesticht in 1565 door een Spaanse admiraal en Florida’s eerste gouverneur. Door deze Spaanse invloeden staan er nog veel Spaanse gebouwen. De stad is erg gezellig en we hadden hier een super leuke Bed & Breakfast. Met een welkomstdrankje bestaande uit grote glazen wijn, bier en kaasplankjes…  Erg vervelend.…

Wet wet wet

Qua weer zit het niet mee, zoals jullie waarschijnlijk al op het nieuws hebben kunnen lezen en horen. Er is een orkaan onderweg en dat is ook te merken aan het weer in Florida. Gisteren, zaterdag, hadden we een mooie dag in Universal Studios Island of Adventure. Eigenlijk was het de gehele dag mooi op een klein buitje na. ’s Avonds, toen we van het restaurant The Olive Garden naar huis wilden lopen, was het enorm aan het regenen.

Nu zitten we in Sint Augustine, te wachten in de auto tot het ophoudt met regenen. Dan kunnen we ook hier inchecken in het hotel. Maar het regent te hard op het kleine stukje te lopen.

Even terug..

Gisteren was een mooie dag dus. Om 10 uur waren we in het thema park van Universal Studios. De prijzen van dit soort parken zijn niet normaal, in vergelijking met de Efteling. Je betaalt $120 voor een kaartje.

We zijn begonnen met The Hulk. Een rollercoaster met 5-6x over de kop en diverse loopings. Ik vind dit soort dingen niet eng, maar echt tegen kan ik er niet. Na de zoveelste looping was ik wel wat misselijk. Bart had daar gelukkig geen last van.…

We zijn in Florida

Het heeft even geduurd, maar we zijn in Florida! Het is hier nu 10.46pm en jullie staan al weer bijna op

We hebben een goede vlucht gehad. Wel wat turbulentie, maar zoals jullie waarschijnlijk gezien hebben, is het weer in Florida niet top. Maar het is behoorlijk warm en dat is wat nu telt.

Inmiddels hebben we ook de huur auto opgehaald. De klasse waar we voor gekozen hadden, was niet helemaal waar we ons op hadden verheugd. Dus toch maar een upgraden genomen naar een Ford Edge SUV.

Na wat “detours” zijn we inmiddels aangekomen in ons eerste hotel in Orlando. Hier verblijven we twee nachten. Morgen gaan we naar Universal Island of Adventure Theme Park.

Net even snel een heerlijke burger en een milkshake op. We hadden honger na deze lange dag. Nu eerst maar slapen.

Snel meer!…

Verder lezen

Dit jaar gaan we naar Florida! Volg jij ons weer?

Ondanks dat we eerst niet van plan waren te gaan, gaan we toch maar. En jawel, het worden weer de Verenigde Staten: Florida. We beginnen in Orlando waar we naar alle waarschijnlijkheid Disney World gaan bezoeken. Vervolgens zetten we de reis door naar de oostkust van Florida: via Daytona Beach rijden we naar St. Augustine. Het oudste plaatsje van de VS. Vervolgens gaan we via Ocala National Forest (waar we gaan hiken of biken) naar de westkust van Florida: de golf van Mexico. Via de kust rijden we vervolgens langs de plaatsen Tampa, Fort Myers en Naples waar we meerdere nachten verblijven.

Florida 2015 on Roadtrippers

Vervolgens rijden we weer naar de oostkust via de Everglades. Natuurlijk gaan we hier een airboattocht maken… Niet het saaie treintje dat we per ongeluk hadden genomen, 6 jaar geleden. Ons laatste appartement is in Miami. We gaan vervolgens vanuit Miami nog een dag de de mooie eilanden “Keys” af en rijden door naar Key West. ’s Avonds rijden we terug om nog 4 dagen volop te genieten van Miami Beach.

The rich and the famous

Helaas… Het aftellen is al weer begonnen. We zijn ruim twee weken op pad en nu zitten we op onze laatste “rustplaats”. Dit klinkt erger dan het is. Ik zit in mij ligstoel, midden in de zon, het is 22 graden denk ik, aan het (weliswaar lege…) zwembad, midden in het bos. In de buurt van het strand. We zitten op Long Island. Het schiereiland ten Oosten van New York, waar alle rijke New Yorkers hun vakantiehuisje hebben. Wij hebben ook een heerlijk privé huis, met grote tuin, zwembad dus (maar vanaf 1 september gaat die leeg), twee verdiepingen, twee badkamers, vier slaapkamers, mooie keuken en een Weber BBQ. Die hebben we gisteren al heerlijk gebruikt.

Maar ons laatste bericht dateert alweer van 5-6 dagen geleden. We zaten toen in het wintersportgebied “White Moutain National Park”. En dan is het weer even goed nadenken, waar we daarna ook al weer zijn geweest.

Ondertussen vliegen de eikels (uit de boom dit keer) hier om me oren. Bij elke windvlaag vallen er een paar uit de boom. Maar goed, even terug naar vorige week…

Vanuit het wintersportgebied zijn we richting Portland gereden. Een mooie rit door het bergachtig gebied weer richting de kust.…

Tijd om terug te gaan

We zitten weer op het vliegveld, helaas… Op weg naar het mooie Nederland. Maar eerst richting ons startpunt van 3 weken geleden: Washington, hier moeten we namelijk even overstappen en 2 uurtjes wachten. Valt dus mee…

We horen net op het nieuws dat de laatste zomer dagen van Florida voorbij zijn. Wij gaan dus net op tijd weg. Dat was gisteren ook wel te merken, het regende een beetje terwijl wij op het strand lagen. Maar het viel allemaal wel mee. Gisteren hebben we nog even lekker genoten van onze laatste vakantiedag. Lekker ontbijten bij The News Café op Ocean Drive. Daarna even gewinkeld en vervolgens naar het strand. Het was afgelopen dagen wel erg warm.

Eergisteren hebben we afgesproken met een ex-collega van Fabian. Via Facebook kwamen we er achter dat hij een paar dagen in Miami zit voor zijn werk. Het was een gezellige avond met de nodige cocktails, biertjes en hamburgers.

Zoals in het vorige bericht gezegd: er is weinig interessants te vertellen over ons verblijf in Miami. Gewoon nog even genieten van alles voordat er weer een jaar van hard werken aan komt. En nu zitten we hier, een beetje chagrijnig op één van de vele, vooral saaie, vliegvelden van de VS.…

It’s Miami Babe

Sorry, inmiddels zijn we in Miami, Florida, dus jullie hebben nog wat van ons tegoed. Gisteren, maandag dus, zijn we in Miami aangekomen. Zondag waren we nog een hele dag in de gezellige stad New Orleans.

Zoals gezegd, New Orleans is een gezellige stad. Veel Amerikanen die hier komen stappen, drinken, eten en van het leven genieten. Maar wel een tikje ordinair. Na wat uitslapen, zijn we naar een kleine, Franse, croissanterie gegaan, welke goed stond aangeschreven voor een licht ontbijt. Uiteindelijk wel lekker, maar niet heel bijzonder. Vervolgens zijn we de stad gaan verkennen.

De French Markrt zijn we afgelopen. Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar er wordt erg veel rotzooi verkocht. Aan het einde van de French Market zit Café du Monde. Een café met een groot terras dat 24 uur per dag open is. Het staat voornamelijk bekend om de Franse “beigneits”. Zoals de kaart aan geeft; een Franse donut. Het is er altijd druk. Zaterdagavond hebben we er een ijskoffie op, maar de donuts hebben we niet op.

Wat ook bijzonder is in New Orleans, is dat er een mooie boulevard langs de Mississippi loopt. Natuurlijk zijn we hier ook geweest. Vanuit hier kun de “street car” (soort tram), nemen naar The Garden District.…

We’re going to Miami…

Net de auto ingeleverd. Het is slecht weer ineens vandaag. We zijn nu op New Orleans International Airport en gaan zo naar Miami….

Vanavond volgt de update van gisteren (zondag) en vandaag!!

Nu even een ontbijtje scoren…