How old are you darling?

Vervelend hoor. Ik zit hier in mijn “Adirondack Chair” op het strand voor ons hotel in Fort Myers, Florida. Het is 9.30 en al 30c. We hebben een leuke kamer, wat uit kijkt op de zee. De kamer is wat verouderd, maar dat mag de pret niet drukken. Gisteren hebben we een mooie rit gemaakt van Tampa naar hier dus.

We moeten onze mening over Tampa ook wel wat bij stellen. Gisterenochtend hebben we nog een stuk langs de rivier gelopen, over The River Walk, maar nu de andere kant op. En dat was toch wel een leuk stuk. Langs de haven en wat meer vertier dan wat wij eergisteren hebben gezien. We vonden ook nog een leuke streetfood car met een heerlijk ontbijt.

Een geweldig concept zo’n streetfood car. Wij kennen het eigenlijk gewoon als de snack kar. Hier is het iets gezonder en hebben we een omelet met geitenkaas en grits op. Een soort havermout.

Nadat we uit Naples zijn weggereden zijn we naar Fort Myers Beach gereden. Het was een mooie rit langs de vele baaien en hoge bruggen die dit gebied kent. Onderweg zijn we gestopt in Sint Petersburg. Deze stad staat onder andere bekend om zijn pier en her Dali museum. Helaas, de bier was dicht vanwege renovatie. Het Dali museum was waarschijnlijk wel open, maar daar hadden we geen zin in. Wel hebben we hier heerlijk geluncht.

Sinds een half jaar zijn we meer op de gezonde tour, dus we proberen ook hier bewuster en gezonder te eten. Soms lukt dat…

Soms lukt dat niet. Inmiddels is het hier verschrikkelijk warm maar we genieten wel van deze mooie binnenstad.

Vanaf Sint Petersburg willen we eigenlijk via Venice doorrijden naar Fort Myers. Maar we lopen wat achter in de tijd, dus we rijden door naar Fort Myers via een mooi natuurpark. Rond 7-en komen we hier aan, even snel inchecken en dan naar de zonsondergang kijken. Dat is het voordeel van deze kust kant.

Vandaag, inmiddels is het ’s avonds en zit ik niet meer op het strand, hebben we gefietst op Sanibel Island. Een mooie rit over het eiland en door het “refuge” natuurpark. We hebben goede fietsen, dus we crossen lekker door. Het is wel enorm warm en eigelijk moet je blijven fietsen om een beetje koel te blijven.

Als je hier een keer komt, dan moet je deze fietstocht echt maken. Genoeg fietspaden en ook genoeg te zien!

Moe maar voldoen komen we in het hotel terug in Fort Myers. Hier hebben we nog even, onder het genot van live country muziek, gezwommen.

Advertentie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.