Bali: een eind vliegen, maar dan heb je ook wat!

Villa Dedary Kriyamaha Ubud

Hier zitten we dan… In de tuin van onze eigen villa, ongeveer 7 kilometer van het centrum van Ubud vandaan. Wellicht wat ver, maar we zitten hier prima in alle rust. Een eigen tuin, zwembadje (met opblaas zwaan!), buiten keuken en een half open badkamer en een super mooie kamer… Inmiddels zijn we al weer 24 uur op Bali, dus laten we nog even teruggaan naar het begin.

Vrijdag zijn we om 13.00 uur opgehaald door Annemieke om naar Schiphol te gaan. Na een vlucht van bijna 6 uur kwamen we aan in Doha, Qatar. Dat hebben jullie in het vorige bericht al kunnen lezen. Na daar wat gegeten en gedronken te hebben, zijn we in bijna 9 uur weer doorgevlogen naar Den Pasar, Bali. Gelukkig hebben we nog redelijk kunnen slapen, want het blijft toch een eind vliegen… Na wat slapen, nog een paar Netflix serietjes en wat maaltijden, zijn we rond half 6 aangekomen op Bali.

De douane was erg druk maar uiteindelijk verliep het allemaal soepel en hadden we al snel onze koffers. Wij hadden afgesproken met ons hotel dat er een chauffeur zou staan die ons op kwam halen… En die was er gelukkig ook. Je moet wel goed opletten want er staan echt een kleine honderd chauffeurs met naambordjes om je op te wachten. Na een rit van een uur kwamen we aan in ons prachtige Villa Dedary Kriyamaha in Ubud (of eigenlijk er net buiten).

De opblaas zwaan in onze villa in Ubud

En wat een geweldig ontvangst door het personeel hier. We kregen een heerlijk welkomstdrankje en daarna snel naar de villa. Even snel alles bewonderen, dan opfrissen om vervolgens nog even heerlijk te eten in het hotel. We waren blijkbaar vrij laat, want wij waren nog de enige. Maar ook hier was de bediening weer geweldig. En de Gado Gado en de gegrilde kip met pinda saus was ook heerlijk… Het is hier natuurlijk vroeg donker, we zagen nu niets meer, dus we zijn benieuwd naar het uitzicht…

Rijstvelden op Bali

En het uitzicht was fantastisch. Dat zagen we vandaag (zondag) bij het ontbijt. Wat overigens ook fantastisch was. Met de keuze ook diverse soorten “3 gangen” ontbijten. Van healthty tot American tot natuurlijk Indonesisch met bami of nasi. En die was heerlijk: een aanrader!

Daarna hebben we een rondje langs de rijstvelden in de buurt van het hotel gelopen. Een leuk tochtje waarbij veel Indonesiërs die je tegenkomt je allemaal netjes begroeten, en wij natuurlijk terug 😀.

Om 14.00 uur ging onze shuttle taxi naar Ubud. Er waren veel mensen van ons hotel die naar de stad wilden, dus er gingen drie auto’s die kant op. Ook dit was weer erg netjes geregeld door het hotel.

Ubud is geen hele grote stad, maar wel erg druk. Het van origine kunstenaarsdorp trekt heel veel toeristen, dus ook heel veel auto’s en brommers. Want die zie je heel veel in Indonesië. Het oversteken is hier ook soms best een uitdaging, maar die moet je ook wel eens hebben in het leven.

Het drukke verkeer in Ubud

Wij liepen via de “Monkey Road” (ja en die loopt weer naar het bekende Monkey Forrest) door het drukke centrum. Via kleine zijstraatjes kom je leuke winkeltjes en warungs tegen en een toeristische markt met alle toeristische dingen die je maar kunt verzinnen… Van beeldjes tot schilderijen en echte fallus vormige flessen openers…

Koffie drinken op de lokale markt in Ubud

We hebben ook heerlijke saté gegeten bij Nomad en kopi Luwak gedronken bij een café tentje. Kopi Loewak. Kopi staat voor koffie. Loewak is de lokale naam voor een civet katachtige die de rauwe koffie boon eet… En weer uitpoept. Daar maken ze de koffie van. De koffie is zachter van smaak en door dit productieproces een dure koffie soort.

Na de koffie was het tijd voor een massage. Een heerlijke (maar stevige) massage kost hier maar 70.000 roepia (iets minder dan € 5). En ik betaal in Nederland €50 voor een uurtje… Echt heel goedkoop. Je vraagt je overigens af hoe die kleine dames, zo sterk in hun handen kunnen zijn.

Rendang bij The 3 Monkeys in Ubud

Nadat we “rendang” en “ikan Bali” hebben gegeten, hebben we de shuttle taxi genomen naar onze villa…

Advertentie
    • Hoi Corina, het weer was gisteren (zondag) en vandaag wat bewolkt, soms een buitje. Maar de temperatuur is prima en het wordt als het goed is morgen weer stuk zonniger. Prima te doen hoor!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kan de volgende HTML tags gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.